Služby

Vstupné vyšetrenie

Diagnostika a vstupné fyzioterapeutické vyšetrenie sú základom pre stanovenie správnej individuálnej terapie klientovi. V rámci vstupného vyšetrenia fyzioterapeut odoberie anamnézu a vykoná špeciálne kineziologické testy pre vyhodnotenie funkčného stavu klienta. Na základe výsledkov z tohto vyšetrenia fyzioterapeut môže stanoviť vhodný terapeutický plán.

Mäkké techniky

Mäkké techniky patria medzi najpoužívanejšiu metódu vo fyzioterapii. Fyzioterapeut cieleným dotykom a pohybom vie telu pomôcť identifikovať a zároveň aj odstrániť problém. Jedná sa o pohyby využívajúce nielen tlak na príslušné body, ale aj posun fascií, mierny strečing a naťahovanie kože. Pri mäkkých technikách dochádza k prekrveniu, uvoľneniu spazmov, odlepeniu kože od svalov a svalov od fascií. Používajú sa na uvoľnenie povrchovo uložených svalov, skrátených svalov a šliach a na uvoľnenie a mobilizovanie jaziev. Mäkké techniky by sa správne mali aplikovať na suchú kožu, bez oleja. U nás ich však zvykneme podľa potreby kombinovať aj s masážou, prípadne bankovaním na dosiahnutie čo najlepšieho výsledku a uvoľnenia stuhnutých oblastí.

Bankovanie

Bankovanie je jednou z najstarších metód tradičnej čínskej medicíny, pričom u nás je v posledných rokoch čoraz viac vyhľadávané. Vo fyzioterapii sa využíva predovšetkým na uvoľňovanie stuhnutého svalstva, znižovania bolesti a zápalov. Taktiež zlepšuje prekrvenie, detoxikuje organizmus a pozitívne vplýva na lymfatický a imunitný systém. Aplikuje sa prikladaním sklenených alebo vákuových baniek na pokožku. Banka sa priloží na kožu, pod tlakom sa vysaje vzduch a do banky sa nasaje sval. Pokožka sa prekrví a prudko začervená, čím vznikajú krvné výrony (modriny). Bankovanie je indikované pri bolestiach chrbta, kĺbov, svalových spazmoch, pri pooperačných stavoch, zápaloch šliach, kĺbov, reumatizme, syndróme bolestivého ramena ale taktiež je vhodné aj v rámci prevencie a regenerácie namáhaného svalstva. Liečivé účinky bankovanie poskytuje aj napr. pri astme, chrípke, zápaloch priedušiek alebo nespavosti, únave, bolestiach hlavy či závratoch.

Suchá ihla

Metóda suchej ihly sa využíva na liečbu akútnych aj chronických bolestí pohybového systému. Pri aplikácii fyzioterapeut nájde spúšťové body (tzv. Trigger points) vo svaloch, ktoré spôsobujú poruchu prekrvenia svalu a následnú bolesť. Ihla do takéhoto bodu, ktorý je uložený hlboko a nie je možné ho manuálne rozmasírovať prenikne a naruší stuhnuté vlákna daného svalu. Následne dochádza k uvoľneniu napätia a úľave od bolesti. Jej aplikácia je rýchla, účinná, výrazne skracuje dobu liečby a regenerácie preťažených svalov. Terapia suchou ihlou je indikovaná pri liečbe bolestí hlavy, krku, krížov, bolestivého ramena či preťažených svalov dolných končatín.

Manuálna lymfodrenáž

Ide o odbornú metodiku, ktorá pozostáva zo špeciálnych, jemných, manuálnych techník. Pri procedúre dochádza k urýchleniu žilového návratu, k zlepšeniu prítoku krvi tepien a predovšetkým je dosiahnuté zlepšenie lymfatickej drenáže. Zlepšenie cirkulácie a odtoku lymfy vedie k zmenšeniu opuchu, čo patrí medzi hlavné účinky lymfodrenáže. Ručná lymfodrenáž má za úlohu aj celkovú detoxikáciu tela, spôsobenú predovšetkým zrýchlením prúdenia lymfy. Vďaka lepšiemu prúdeniu dochádza tiež k precíznemu selektovaniu bielych krviniek a následnámu zvýšeniu imunity. Medzi ďalšie účinky lymfodrenáže patrí odstraňovanie toxínov z pečene a obličiek, uvoľnenie napätia v hlave a migrény či zastavenie tvorby celulitídy.

Reflexná masáž chodidiel

Reflexná masáž chodidiel je technika, ktorá v organizme posilňuje zdravie a ovplyvňuje chorobné reflexné zmeny. Je to súbor masážnych hmatov, zameraných na tlakové body na plantárnej (ploska nohy), dorzálnej (oblasť nártu), vonkajšej a vnútornej strane chodidla. Využíva vzťahy medzi orgánmi a reflexnými bodmi na nohách. Preto sa pri masírovaní týchto reflexných zón očakáva terapeutická odozva v určitej časti tela. Liečebný účinok sa získava cez citlivé nervové zakončenia na chodidlách, ktoré reflexnou cestou vedú vzruchy z povrchu kože na vnútorný orgán alebo iný systém. Ovplyvňujeme tak telesný, ako aj psychický stav pacienta.

Lávové kamene

Masáž lávovými kameňmi je jednou z najlepších terapií na celkovú regeneráciu a relaxáciu organizmu. Lávové kamene poskytujú vďaka terapeutickému teplu ozdravný a uvoľňujúci účinok. Medzi ich hlavné výhody patrí uvoľnenie svalového napätia, úľava od bolesti, zlepšenie krvnej cirkulácie, psychické uvoľnenie, podpora spánku či celkové zlepšenie zdravotného stavu. V rámci fyzioterapie sú indikované pri bolestiach chrbta, kĺbov, artritídach, stuhnutých svaloch, poruchách prekrvenia (studené nohy), problémoch s lymfou, pri strese či nespavosti.

Liečebná telesná výchova

Liečebná telesná výchova alebo kinezioterapia je jednou z hlavných liečebných metód fyzioterapie. Jedná sa o cvičenie, ktoré je metodicky upravené a má vplyv na liečbu, obnovu, úpravu či zlepšenie funkcií pohybového systému. Hlavnými cieľmi kinezioterapie sú odstránenie bolesti, návrat oslabených svalových funkcií, zlepšenie svalovej sily a pohyblivosti kĺbov, nácvik a korekcia správnych pohybových stereotypov, držania tela či vyrovnanie svalových dysbalancií. Je vhodná na úpravu chybného držania tela, liečbu bolestí chrbta a kĺbov, plochonožia, nácvik správneho dýchania, terapiu po úrazoch a cievnych mozgových príhodách, odstránenie zlých pohybových návykov pri bežných činnostiach, ako aj na zlepšenie celkovej kondície a zníženie stresovej záťaže. Najčastejšie u nás využívame metodiky ako napr. dynamická neuromuskulárna stabilizácia (DNS), SM systém, Kaltenbornova metodika, prvky pilatesu a jogy. Taktiež využívame pri cvičení rôzne pomôcky ako fitlopta, bosu, TRX, overball, theraband a pod. Cvičenie vždy prispôsobujeme individuálnym potrebám klienta.

Kinesiotaping

Metóda kinesiotapingu sa v súčasnosti stala veľmi populárnou. Ide o aplikáciu špeciálnej tejpovacej pásky na pokožku, ktorá musí byť neporušená, odmastnená, suchá a oholená. Dôležitou podmienkou je správna aplikácia techník tejpovania. Medzi hlavné účinky kinesio tejpovania patrí zmiernenie bolesti, zníženie opuchu, skrátenie doby hojenia a urýchlenie rekonvalescencie. Aplikácia kinesiotapu umožňuje kĺbom, väzom a svalom väčšiu stabilitu a istotu bez obmedzovania ich cievneho zásobenia či rozsahu pohybu. Taktiež sa používa preventívne, kedy chráni pohybový systém pred poranením.

Elektroterapia

Elektroterapia je najrozšírenejšia časť fyzikálnej terapie, ktorá pomocou rôznych typov elektrickej energie pôsobí na ľudský organizmus. V prevažnej miere využíva analgetické účinky (pôsobí proti bolesti), zlepšuje krvnú cirkuláciu a výživu tkanív, tlmí zápalovú aktivitu a uľahčuje tým úpravu pohybových funkcií. Indikácie elektroterapie sú viac ako priaznivé, nie len v prípade znižovania bolesti. Významne prospieva pri úľave od nervových a svalových bolestí, chorobách kĺbov, chrbtice či pri reumatizme.

Magnetoterapia

Magnetoterapia využíva na liečbu magnetickú zložku elektromagnetického poľa. Má množstvo liečebných účinkov. Medzi hlavné patrí analgetický (pôsobí proti bolesti), protizápalový, myorelaxačný a spazmolytický (napomáha uvoľneniu svalstva) či antiedematózny (znižuje opuch) účinok. Ďalej jej vazodilatačný účinok napomáha lepšiemu prekrveniu tkanív, čím magnetoterapia výrazne podporuje a urýchľuje proces hojenia. Má veľmi široké indikačné spektrum. Najčastejšie je využívaná pri bolestiach a akútnych či chronických ochoreniach chrbtice, svalov, šliach a kĺbov. Podporuje liečbu po zlomeninách a úrazoch. Vhodná je tiež na liečbu karpálneho tunela, tenisového lakťa či zmrznutého ramena.

Ultrazvuk

Ultrazvuk je taktiež jednou z fyzikálnych procedúr. Ide o mechanické pozdĺžne vlnenie hmotného prostredia s frekvenciou nad 20 kHz. Na liečebné účinky sa využíva frekvencia 0,8-3 MHz. Jeho účinky pôsobia proti bolesti, na uvoľnenie svalového napätia, ako mikromasáž a lokálne prehriatie čím výrazne zlepšuje regeneračné schopnosti tkaniva. Využíva sa pri chronických aj akútnych bolestiach svalov, šliach či kĺbov, pri zápalových aj degeneratívnych ochoreniach, pri herniách platničiek či lumbagu. Pomáha pri liečbe po vyvrtnutiach, distorziách, luxáciách kĺbov a tiež sa používa na zmiernenie svalových kŕčov a na odstránenie tzv. spúšťových bodov vo svaloch.

Bioptron

Aplikáciu Bioptronu zaraďujeme medzi procedúry fototerapie. Bioptron alebo biolampa vyžaruje osobitný druh svetla, ktoré využíva priaznivé účinky prirodzeného slnečného svetla bez UV žiarenia. Terapia Bioptronom zlepšuje mikrocirkuláciu, harmonizuje metabolické procesy, posilňuje obranyschopnosť a urýchľuje regeneráciu a hojenie. Najčastejšie sa využíva pri hojení rán a jaziev buď poúrazových alebo pooperačných, popálenín, vredov, dekubitov, pri bolestiach chrbtice a kĺbov a tiež na uvoľnenie svalového napätia. Táto procedúra je veľmi účinná aj pri liečbe rôznych dermatologických ochorení.

Rázová vlna

Rázová vlna je z fyzikálneho hľadiska pulz akustickej energie, ktorý je do postihnutého tkaniva prenášaný formou nepravidelne kmitajúcej vlny. Ide o modernú liečbu, pri ktorej sa prenáša veľké množstvo energie do väzivového, svalového alebo kostného tkaniva. Poskytuje rýchlu úľavu od bolesti a zlepšenie pohyblivosti, rozpúšťa vápenaté usadeniny vo väzivových bunkách, znižuje svalové napätie, zvyšuje produkciu kolagénu, zlepšuje metabolizmus a prekrvenie tkanív, čím urýchľuje celkový proces hojenia. Táto procedúra je indikovaná pri svalových bolestiach, chronických zápaloch v oblasti úponov, šliach a kĺbových väzov, pri zápaloch a bolestiach Achillovej šlachy, používa sa na odstránenie pätovej ostrohy, výrastkov, kalcifikátov a svalových trigger-pointov. Pozitívne účinky sú známe aj pri liečbe tenisového/golfového lakťa, karpálneho tunela, bolestivého ramena či artrózy veľkých kĺbov.